تبلیغات
**** گروه علوم تجربی دوره عمومی استان گیلان**** - چند طرح درس مفید

**** گروه علوم تجربی دوره عمومی استان گیلان****

گیلان سرسبز، با تلاش گیلانیان سربلند باشی

 

برای دسترسی به کلیه مطالب به صورت طبقه بندی شده، اینجا راکلیک فرمایید

جهت گفتگوی علمی و آموزشی و دیدن تجربیات دیگران اینجا را کلیک فرمایید

برای مشاهده وبلاگ های ثبت شده برای مسابقه طراحی وبلاگ اینجا را کلیک فرمایید

برای مشاهده و یا دانلود انیمیشن های آموزشی اینجا را کلیک فرمایید

برای دانلود پاور پوینت های علمی و آموزشی اینجا را کلیک فرمایید

برای دریافت و استفاده از نمونه سوال طبقه بندی شده، اینجا را کلیک فرمایید

چند طرح درس مفید

 

همکاران عزیز  با کلیک روی هریک از عبارات زیر می توانید طرح درس های مختلفی را مشاهده نمایید

طرح درس 1
طرح درس 2
طرح درس 3
طرح درس 4
جشنواره روش های فعال یاددهی یادگیری با رویکرد به کار گیری فناوری اطلاعات و ارتباطات
یادگیری الكترونیك با استفاده از فناوری اطلاعات
طرح درس 5
طرح درس 6

 

طرح درس علوم تجربی مبتنی بر IT

*******************************************************************************

ماده درسی: علوم تجربی             عنوان درس: گوارش (صفحه 137 تا 141)      پایه: دوم راهنمایی     مدت زمان تدریس:40 دقیقه         نام دبیر: شهروز ابراهیمی                                 نام مدرسه: فتح المبین 

نوع مدرسه: پسرانه- دولتی          تاریخ تدریس:20/1/1388                         تعداد دانش آموزان: 28 نفر

*******************************************************************************

هدف كلی درس: آشنایی دانش آموزان با گوارش غذا در بدن انسان

اهداف جزئی:1- دانش آموزان باید در پایان درس قادر باشند گوارش را تعریف كرده و اعضای  اصلی دستگاه گوارش را نام ببرند.(دانشی) 2- دانش آموزان باید در پایان درس قادر باشند اعضای اصلی دستگاه گوارش را از هم تشخیص داده و نحوه كاركرد آنها را بدانند.(مهارتی) 3- دانش آموزان باید در پایان درس قادر باشند منابع مورد نیاز خود را از اینترنت جستجو كنند.(مهارتی) 4- دانش آموزان باید در پایان درس دیدگاه مثبتی به تغذیه صحیح و نوع غذا خوردن داشته باشند.(نگرشی) 5-  دانش آموزان باید بدانند كه مواظبت از دستگاه گوارش و انتخاب روش تغذیه، برای یك زندگی سالم ،لازم و ضروری است.(نگرشی)

 

روش تدریس: روش تدریس، روش فعال(پرسش و پاسخ ، بارش مغزی، اكتشافی و گروهی) مبتنی برI .T. است.

 

امكانات و رسانه های آموزشی: رایانه به تعداد گروه‌ها و برای استفاده دبیر و متصل به صفحه نمایش اطلاعات. - پرده یا صفحه‌ی نمایش كه در كلاس نصب شده باشد.- وسایل و امكانات دسترسی به اینترنت -

 

مهارتهای موررد نیاز فناوری اطلاعات و ارتباطات: آشنایی مقدماتی كار با رایانه و اینترنت- آشنایی با نرم افزار Microsoft PowerPoint -

 

آماده سازی و ایجاد انگیزه: معلم وارد كلاس شده و بعد از سلام و احوالپرسی ،.پشت میز خود نشسته و حضور و غیاب می كند. در موقع حضور و غیاب به وضع جسمانی و روحی دانش آموزان دقت كرده و در صورت لزوم عكس العمل نشان می دهد.معلم دانش آموزان را در گروههای 4 نفری پشت میز های كامپیوتر قرار داده و از سر گروهها می خواهد كه سیستم را راه اندازی كنند.در حین این عمل ،معلم نیز كامپیوتر خود را روشن كرده و اقدامات اولیه برای تدریس را انجام می دهد.

معلم برای ایجاد انگیزه،چند عكس در شبكه به نمایش می گذارد.از دانش آموزان می خواهد درباره عكسها در گروه بحث و گفتگو كنند.(3 دقیقه)

 

ارزشیابی ورودی یا آغازین:معلم برای ارزشیابی ورودی 2 سوال از درس قبلی كه مرتبط با درس جدید نیز هست،در شبكه قرار می دهد و از دانش آموزان می خواهد در مورد سوالات طرح شده فكر كنند.سپس از 2 دانش آموز میخواهد كه به سوالات جواب دهند.معلم دانش آموزان را تشویق كرده و جواب سوالات را در شبكه نمایش می دهد. (2 دقیقه)

 

نحوه ارائه درس:معلم برای شروع درس جدید،از گروهها می خواهد ،درس جدید را كه بصورت اسلاید ((PowerPoint در شبكه گذاشته شده است را مطالعه كنند.بعد از مطالعه دانش آموزان،معلم درس جدید را از اول باز كرده و این بار با توضیحات خود و به روش پرسش و پاسخ مطالب را به دانش آموزان ارائه داده و در این كار از دانش آموزان نیز كمك گرفته ودر مواقع لزوم آنها را تشویق می كند.در ادامه تدریس ،معلم فیلم دستگاه گوارش را نمایش می دهد و از دانش آموزان می خواهد به فیلم خوب توجه كرده و در صورت لزوم یاد داشت بردارند.(20 دقیقه)

 

ارزشیابی تكوینی و پایانی:برای ارزشیابی تكوینی،معلم فیلم را دوباره باز كرده و صدای آنرا قطع می كند و از دانش آموزان می خواهد به جای صدای فیلم خودشان صحبت كنند و توضیحات لازم را بیان نمایند.معلم به دانش آموزانی كه جواب درست بدهند،جوایزی را اهدا می كند. برای ارزشیابی پایانی،معلم از دانش آموزان می خواهد وارد اینترنت شده و به سایت www.ebrahimi294.blogfa.com   رفته و در بخش سوالات ، سوالات گوارش را ذخیره كرده وبه صورت گروهی جواب داده وبنام گروه خود به معلم ارائه دهند.(10 دقیقه)

 

جمع بندی و نتیجه گیری: برای جمع بندی و نتیجه گیری،معلم تصاویری از دستگاه گوارش را نشان می دهد واز دانش آموزان می خواهد ،مطالب ارائه شده در این جلسه را در ذهن خود مرور كنند و در آخر نیز خود معلم مطالب تدریس شده را از روی تصاویر خلاصه وار جمع بندی كرده و بیان می كند.(3 دقیقه)

 

یاد آوری نكات اخلاقی،تربیتی و اجتماعی مربوط به درس و ارتباط دادن آن با زندگی روزمره: معلم دانش آموزان را به صرفه جویی در مصرف مواد غذایی فراخوانده و از آنها می خواهد در حفظ سلامتی بدن و دستگاه گوارش خود بكوشند و از غذاهایی كه سلامتی آنها را تهدید می كند،دوری كرده و خانواده خود را نیز از این كار آگاه كنند.(1 دقیقه)

 

تعیین تكلیف(تمرینی،بسطی و خلاقیتی-گروهی و انفرادی):معلم از دانش آموزان می خواهد برای جلسه بعد،كتاب درسی خود را از صفحه 137 تا 141 مطالعه كنند. سپس وارد اینترنت شده و كلمه گوارش را جستجو كرده و از سه سایت مختلف،15 سطر(هر سایت 5 سطر)انتخاب كرده در پوشه ای ذخیره كنند.هر دانش آموز به دلخواه در مورد دستگاه گوارش یك پستاندار تصاویری را جمع آوری نموده و جلسه بعد، سرگروهها مطالب هر یك از اعضای گروه را گرفته وبعد از تجزیه و تحلیل در گروه، آنها را جمع بندی نماید و در پوشه ای بنام گروه خود ذخیره كرده و به معلم ارائه دهند. (1 دقیقه)

درپایان معلم بایك حدیث از پیامبر(بخورید و بیآشامید،اما اصراف نكنید.) وصلوات، درس را تمام می كند.

 

منابع بیشتر برای مطالعه دانش آموزان:

  1. www.ebrahimi294.blogfa.com
  2. www.efa.ir
  3. www.oloom.com
  4. www.roshd.ir
  5. www.parsiteb.com 
  6. www.danash nameh.ir

برگرفته از:  http://poorshamsoloom.blogfa.com/post-88.



What do you do for Achilles tendonitis?
شنبه 1 مهر 1396 10:57 ب.ظ
What a stuff of un-ambiguity and preserveness of valuable experience about unpredicted feelings.
foot pain after pregnancy
جمعه 2 تیر 1396 04:13 ق.ظ
These are genuinely wonderful ideas in on the
topic of blogging. You have touched some good things here.
Any way keep up wrinting.
foot pain after surgery
پنجشنبه 1 تیر 1396 03:10 ق.ظ
Just what I was looking for, thank you for posting.
http://plaza.rakuten.co.jp/
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 12:22 ب.ظ
You ought to be a part of a contest for one of the most
useful sites on the internet. I most certainly will highly recommend this blog!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


برای دسترسی به کلیه مطالب به صورت طبقه بندی شده، اینجا راکلیک فرمایید