تبلیغات
**** گروه علوم تجربی دوره عمومی استان گیلان**** - نمونه سوالات علوم دوم راهنمائی سری ششم

**** گروه علوم تجربی دوره عمومی استان گیلان****

گیلان سرسبز، با تلاش گیلانیان سربلند باشی

 

برای دسترسی به کلیه مطالب به صورت طبقه بندی شده، اینجا راکلیک فرمایید

جهت گفتگوی علمی و آموزشی و دیدن تجربیات دیگران اینجا را کلیک فرمایید

برای مشاهده وبلاگ های ثبت شده برای مسابقه طراحی وبلاگ اینجا را کلیک فرمایید

برای مشاهده و یا دانلود انیمیشن های آموزشی اینجا را کلیک فرمایید

برای دانلود پاور پوینت های علمی و آموزشی اینجا را کلیک فرمایید

برای دریافت و استفاده از نمونه سوال طبقه بندی شده، اینجا را کلیک فرمایید

 

(دکمه بازگشت در انتهای مطلب وجود دارد)

سوالات تشریحی پایه دوم

1- آب اكسیژنه ماده ای شیمیایی است كه در اثر حرارت یا نور به آب و

وگاز اكسیژن تجزیه می شود. در دو لوله ی آزمایش مقدار مساوی

آب اكسیژنه ریخته , لوله ی آزمایش شماره ی 1 را حرارت می دهیم

و گاز اكسیژن تولید شده را جمع آوری می نماییم . در لوله ی آزمایش شماره 2

مقدار كمی گرد اكسید منگنز می ریزیم و س÷س لوله آزمایش را به آرامی

حرارت داده و گاز اكسیپن تولید شده را جمع آوری می كنیم سپس نمودار

مربوط حجم گازاكسیژن تولید شده نسبت به زمان در هر دو لوله ی آزمایش

را رسم می كنیم .

الف) چه عاملی باعث شده گاز اكسیژن تولید شده در لوله ی آزمایش شماره ی 2 بیش تر از لوله ی آزمایش شماره ی 1 باشد؟

ب) اگر در لوله ی آزمایش دیگری (لوله آزمایش شماره ی 3) به مقدار مساوی دو لوله قبلی آب اكسیژنه بریزیم و فقط به آن مقداری گرد اكسید منگنز اضافه كنیم:

- پیش بینی كنید مقدار گاز اكسیژن تولید شده در این لوله به هركدام از لوله های آزمایش شماره ی 1 و 2 كمتر است یا بیشتر ؟

- منحنی مربوط به پیش بینی خود را بر روی نمودار بالا رسم كنید.

2- كدام یك از ابزار های نوری زیر می توان با استفاده از نور خورشید كاغذی را آتش زد؟ چرا؟

آینه ی تخت – عدسی كوژ – آینه ی كوژ – عدسی كاو

3- توضیح دهید چگونه با استفاده از عدسی كوژ و یك عدسی كاو می توان تصویر یك جسم را بر روی پرده را تشكیل داد؟(بهتر است برای كامل كردن پاسخ خود شكل مربوط به پاسخ خود را رسم نمایید)

4- آزمایشی طراحی كنید كه نشان دهد اندازه ی تصویری كه از یك جسم بر روی صفحه تشكیل به فاصله ی جسم از منبع نور بستگی دارد.

5- در یك امتحان عملی معلم سه تكه سنگ در اختیار حامد قرار دارد و به او گفت : اگر این سه تكه سنگ شامل : ماسه سنگ – بازالت و گرانیت باشند چگونه می توانید هركدام از این سنگ ها را بشناسید. حامد با آوخته های قبلی خود به راحتی توانست بازالت را از دو سنگ دیگر تشخیص دهد اما نتوانست دو سنگ باقی مانده را به درستی از هم تشخیص دهد.

الف) فكر می كنید حامد با استفاده با استفاده از چه ویژگی هایی توانست سنگ بازالت را از دو سنگ دیگر تشخیص دهد؟

ب) اگر شما بخواهید به حامد كمك كنید از كدام ویژگی یا ویژگی ها برای تشخیص برای تشخیص سنگ های گرانیت و ماسه سنگ از یكدیگر استفاده می كنید؟

6- با استفاده از كلمات داده شده نقشه مفهومی زیر را كامل كنید.

(مواد غذایی , كره , برنج , گوشت , چربی , سیب زمینی , پروتئین , ماهی , تخم مرغ , قند , روغن

7- هرگاه تكه ای نان را برای مدت چند دقیقه بجویم احساس مزه ی شیرین می كنیم . علت را توضیح دهید.

8- علت این كه در طول زمان روزه داری میزان قند خون تقریبا ثابت می ماند را حد اكثر در دو سطر توضیح دهید

 amozesh12.blogfa.com      بازگشت        

           .



برای دسترسی به کلیه مطالب به صورت طبقه بندی شده، اینجا راکلیک فرمایید